SKRIVET: 2010-09-22, kl 15:48:18 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jimmy Åkesson på mina axlar

Förbannade mig. Jag är en rutten människa. En sån som tar av sig masken på julafton och säger till alla barn som har förväntan i blicken att tomten inte finns på riktigt. Att han är ett påhitt, en fejk.. precis som jag. Jag är en sån som slickar på alla godisar först innan jag frågar om det är någon som vill smaka. En sådan som bajsar på offentliga toaletter och sedan med avsmak i blicken skyller på den som var före. 

Jo.. det är sant.. för vet ni vad? Jag r ö s t a d e inte.. Jo.. på riktigt; jag RÖSTADE inte. Mitt röstkort försvann någonstans mellan Sverige och Tyskland. Och vi hann inte rösta på konslutatet för de stängde en vecka före valet.. Så vi missade det. Jag.. Jag som sprider moralpredikningar om hur viktigt det är att rösta, att det inte bara är en rättighet utan också en skyldighet. Jag som brukar spy ur mig ramsor om att folk dör för rösträtten, för friheten, för demokratin, jag röstade inte själv. Vilken jävla fejk. Vilket jävla ljug. I fyra år ska jag nu tvingas bära tyngden av Jimmy Åkesson på mina axlar, för det är på grund av sådana som mig som gör att han sitter i riksdagen. Och är han lika tung som han är inskränkt.. ja då förstår ni att det kommer att bli några slitsamma år..

Jädra nedrans förbannande mig.  



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: