SKRIVET: 2010-09-22, kl 16:21:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Svetlana och jag

Jag har problem med min vänstra armhåla. Den har gått amok i svettproduktion. Och det är bara den vänstra. Den högra är torr som sahara. ( s a h a r a.. inte sara...) Hade vänster armhåla varit lite större hade jag kunnat bada i den. Jaha .. tänker ni.. här svänger hon i krokarna. Ena dagen allvarlig för att nästa dag vara lika seriös som knattarna på ravefest.. Men det är ett problem för mig just nu. Jag har en stor LP-skiva hängandes under armen oavsett deokonsumtion. Igår fick jag kommentaren: "-snygg batiktröja! (jo.. jag bor ju i Tyskland så de tycker faktiskt att det är snyggt..)" Tack sa jag och gjorde allt för att se ut som en som faktiskt använde batiktröjor, så att hon inte skulle märka att det egentligen var en lökis. Det är ju inte varje dag man drar fram batik-looken, men jag tror jag lyckades ganska bra.

Jag har börjat presentera mig som Svetlana. Känns mer rätt. Känns mer ärligt. Inget mer batik-look-vapen.

- Hej, jag heter Svetlana och luktar lök. Är det någon som vill ha kaffe?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: